Heeft u de arbeidsrisico’s al in kaart gebracht?

Het Steunpunt RI&E (Risico- Inventarisatie & -Evaluatie) organiseert van 20 t/m 24 juni 2022 weer de landelijke week van de RI&E.

Hoofddoel van deze week is om de RI&E onder de aandacht te brengen bij ondernemers. Elke werkgever is namelijk verplicht (Arbowetgeving) om een Risico- Inventarisatie & -Evaluatie op te stellen. Hiermee worden alle arbeidsrisico’s binnen het bedrijf in kaart gebracht. Uiteindelijk kunnen de verzuimkosten flink naar beneden worden gebracht wanneer de arbeidsomstandigheden van de werknemers worden verbeterd.

Thema dit jaar is bedrijfsblindheid.

Week van de RI&E logo

Waarom is een RI&E belangrijk?

Door ongevallen op het werk of beroepsziekten overlijden jaarlijks 4100 mensen en zitten tienduizenden mensen ziek thuis. Een medewerker die ziek thuis zit kost een ondernemer gemiddeld €260,- per dag. Een Risico-Inventarisatie en – Evaluatie (RI&E) en plan van aanpak helpt ondernemers bij het in kaart brengen en verkleinen van hun arbeidsrisico’s. De RI&E is al 25 jaar verplicht voor iedere ondernemer met medewerkers in dienst. Veel ondernemers weten dit niet.

Keurdokter kan u helpen

Heeft u de bedrijfsrisico’s in kaart gebracht? En zijn deze up-to-date?
Door veranderingen op de werkvloer zoals het meer hybride werken of de aanschaf van andere machines kunnen er andere risico’s ontstaan. Om samen met u aan de slag te gaan om de gezondheidsrisico’s in uw bedrijf te verkleinen, willen we samen met u een overzicht creëren om zo bedrijfsblindheid te voorkomen. Wat wij aanbieden:

  • Periodiek Medisch Onderzoek (PMO)

    Bekijk hier de verschillende pakketten. Heeft u advies nodig over welk pakket het best past binnen uw branche?
    Neem contact op met onze arbo-arts.

    Een basis PMO bestaat uit:

    • Controle urine op 7 waarden;
    • Bloeddruk meten;
    • Visus meten;
    • Lengte, gewicht en BMI berekenen (biometrie);
    • Cholesterol meten (vingerprik);
    • Uitslagenkaartje.
  • Gevalideerde vragenlijst (vanaf 25 personen)

    Op thema’s als werkgeluk, psychosociale arbeidsbelasting (PSA), duurzame inzetbaarheid en medewerkerstevredenheid (MTO).
    Na het invullen van de vragenlijst krijgt de medewerker een persoonlijke terugkoppeling. Dit zijn handvaten om aan de slag te gaan met verbeteracties, praktische tips en adviezen om de mentale gezondheid te verhogen. (bron SKB)

    De directie kan tevens op groepsniveau een geanonimiseerde rapportage ontvangen.

Gratis PMO adviesgesprek

Heeft u vragen over de mogelijkheden van een PMO?
Wij kunnen uw medewerkers inplannen op één van onze keurlocaties. Wij bieden ook de optie om de medische keuringen te verrichten op de bedrijfslocatie.

U kunt altijd contact opnemen via 0228 – 543 903 of mailen naar info@keurdokter.nl
Of vul hier het contactformulier in.

Locaties KeurdokterAlmereGrootebroekHeerhugowaardHoorn, Texel & Zaandam.

Misschien ook interessant:

  • Periodiek Medisch Onderzoek Keurdokter

Gratis Gezondheidscheck Bedrijven

Zorg voor een Gezonde Toekomst voor Uw Bedrijf Download de Gezondheidschecklist! U zet misschien al stappen richting een gezonde werkomgeving voor uw medewerkers – waarom nu niet [...]

  • Dag-van-de-vrachtwagenchauffeur_Keurdokter

Dag van de Vrachtwagenchauffeur 2024

Speciaal voor de Dag van de Vrachtwagenchauffeur: 25% korting op rijbewijskeuringen Op woensdag 11 december organiseren we ter voorbereiding van de Dag van de Vrachtwagenchauffeur [...]

  • Keurdokter Expertise in PMO en PAGO

Hoe ziet een PMO eruit?

Hoe ziet een PMO eruit? Keurdokter deelt zijn jarenlange expertise Met meer dan 15 jaar ervaring in gezondheidskeuringen heeft Keurdokter zich gevestigd als een autoriteit op het [...]