Als ondernemer valt het soms niet mee. Je weet dat je een fantastisch product hebt en een uitstekende service. Echter weten alleen je huidige klanten dat. Potentials nog niet.
Die kijken vaak alleen puur naar de prijs. Logisch want dat is nou eenmaal het enige wat zij kunnen vergelijken. Dus soms kiezen potentials niet voor ons. Dat is jammer voor ons, maar ook voor hen.
Daarom is het zo leuk om mails van klanten te krijgen die heel tevreden zijn. Want wees eerlijk, wie krijgt dit regelmatig? Ik vorige week twee keer! Volledig vanuit het initiatief van de klant, zonder daar om te vragen. Daar wordt ik nou blij van.
De eerste ging om een medische keuring voor het vrachtwagenrijbewijs. Het CBR deed nogal lastig over code 95, omdat de betreffende persoon te laat zou zijn gekeurd. Of ik dat recht kon zetten. Dat heb ik gedaan. Zoveel moeite was dat niet. Ontvang ik later een uitgebreide bedank mail! Leuk hoor!
De ander wilde graag een contract om te kunnen aantonen dat het bedrijf een partij heeft die de bodemsaneringskeuringen uitvoert. Leuk om te weten: wij werken bijna niet met contracten. Je kunt bij ons per dag opzeggen als je denkt dat de concurrent het beter kan. Daar heb ik dan wel één voorwaarde voor: je moet wel eerlijk de reden geven. Het mooiste is trouwens: er is nog nooit iemand weg gegaan!
Daarom vind ik het jammer voor potentials die niet voor ons hebben gekozen, maar ben ik toch blij met de erkenning van onze klanten.
Arjen Grave